چه زمانی از هورمون درمانی استفاده کنیم؟

چه زمانی از هورمون درمانی استفاده کنیم؟

1400/11/16 21:28:20
595

چه زمانی از هورمون درمانی استفاده کنیم؟

آیا استفاده از هورمون درمانی توصیه می شود؟

کلیه زن هایی که در دوران پس از یائسگی قرار دارند از منافع درمان جایگزین هورمونی آگاه هستند. این زن ها پس از استفاده از این روش درمانی اظهار داشته اند که احساس جوانی می کنند و از نظر جنسی نیز فعال می باشند. همچنین این روش درمانی از زن های یائسه در برابر بیماری های قلبی و پوکی استخوان نیز محافظت می کند. 

همان طور که می دانید پوکی استخوان وضعیت دردناکی است که می تواند منجر به شکستگی استخوان ها و بدشکل شدن آن ها شود. حتی خانم هایی که دچار پوکی استخوان پیشرفته هستند نیز ممکن است با به کار گرفتن از این روش درمانی بیماری شان بهتر شود.

آن هایی که در استفاده از این روش درمانی دچار تردید هستند بیشتر نگران ایجاد عوارضی شبیه سندروم پیش از قاعدگی و یا ایجاد سرطان پستان و آندومتر رحم می باشند. شما با استفاده از کتاب "هورمون درمانی و جوانی دوباره پس از یائسگی" به گونه ای حقایقی را در باره یائسگی و درمان جایگزین هورمونی دست پیدا می کنید و می توانید علاوه بر آن با پزشک معالجتان نیز در این زمینه صحبت کنید که آیا برای شما روشی مناسب است یا خیر. 

سپس متوجه می شوید که وقتی زنان به سن یائسگی نزدیک می شوند چه تغییرات جسمی و روانی در بدن آن ها رخ می دهد. همچنین در می یابید که درمان جایگزین هورمونی چیست و چگونه می تواند در این مرحله از زندگی مفید واقع شود.

البته درمان جایگزین هورمونی برای همه افراد مناسب نمی باشد. علاوه بر آن با عوارض جانبی این نوع درمان نیز آشنا خواهید شد و اینکه این عوارض چگونه به حداقل می رسند. هدف اصلی درمان جایگزین هورمون درمانی کمک به سلامت زنان برای سال های آتی زندگیشان می باشد. 

از آن جایی که پس از دوران یائسگی سلامت بدن، حفظ استقلال جسمانی و روحی را تضمین می نماید، حفظ سلامتی بدن در این دوران مهم ترین و حیاتی ترین دغدغه زندگی است. درمان جایگزین هورمونی، چه مورد استفاده قرار گیرد و یا به آن هیچ توجهی نشود، یکی از مهم ترین تصمیماتی است که در دوران پس از یائسگی باید توسط کلیه زنان گرفته شود. این روش درمانی به اندازه تغذیه خوب و سالم و نیز به اندازه فعالیت های فیزیکی و ورزشی، مهم و با ارزش می باشد.

دکتر رابرت باکمن

نویسنده کتاب هورمون درمانی

 

نظرات کاربران